Retourbeleid

Retours

Ons beleid geldt 30 dagen. Als er meer dan 30 dagen zijn verstreken na jouw bestelling kunnen wij helaas geen geld-terug of inruil-regeling in werking stellen. Wij verplichten jou om een aankoopbewijs te sturen bij een retouraanvraag.

Om in aanmerking te komen voor een retour moet jouw product ongebruikt en in dezelfde staat zijn als toen je het product ontving. Daarnaast moet het ook in de originele verpakking zijn.

Meerdere soorten producten zijn uitgesloten van retours. Producten die kunnen vergaan of verlopen zoals voedsel, bloemen, kranten of magazines zijn voorbeelden hiervan. Wij accepteren ook geen retour van intieme of sanitaire producten, gevaarlijk materiaal of brandbare gassen of vloeistoffen.

Extra non-retour producten zijn:

Cadeaubonnen, downloadbare software producten, gezondheid & verzorgingsproducten.

Stuur jouw aankoop niet terug naar de maker van het product, deze retours worden niet in de gaten gehouden. 

In sommige situaties kan het aankoopbedrag alleen gedeeltelijk worden teruggestort (wanneer van toepassing) zoals: boeken met duidelijke slijtage. CD, DVD, VHS, software, videogames, cassette of vinyl dat geopend is. Enige items die niet in originele staat zijn, beschadigd zijn of onderdelen missen waarbij het niet de fout is van Checo. Of items die retour worden gedaan buiten onze retourbeleid van 30 dagen.

Geld terug (wanneer van toepassing)

Wanneer jouw retour is ontvangen en geïnspecteerd, sturen wij jou een bericht om te laten weten dat deze is ontvangen. Wij houden jou ook op de hoogte van van enige acceptatie of weigering van terugstorting. Als deze worden geaccepteerd, zal jouw geld-terugstorting worden verwerkt op de betaalmethode die is gebruikt om de bestelling te plaatsen. Dit kan een aantal werkdagen duren.

Geld terugstorting is laat of mist (wanneer van toepassing)

Als jouw geld nog niet is teruggestort na 7 werkdagen, ververs de pagina van jouw bank account met Ctrl+F5 (harde refresh). Neem daarna contact op met de uitgever van jouw creditkaart, het kan een paar dagen duren voordat alles is verwerkt. Neem daarna contact op met je bank, het kan een paar dagen duren voordat je bank alles heeft verwerkt. Als je alles hebt gedaan en je hebt nog steeds je geld niet terug, neem dan contact op met support@checo.nl.

Aanbiedingen (wanneer van toepassing)

Alleen items die niet worden geplaatst op de website als ‘aanbieding’ komen in aanmerkingen voor retours. 

Ruilen (wanneer van toepassing)

Wij vervangen alleen items die defect zijn of of beschadigd zijn. Wil je het inruilen voor hetzelfde item, neem dan contact op met support@checo.nl.

Giften

Als een item was gemarkeerd als ‘gift’ en direct naar jou is verstuurd, ontvang jij credit van de waarde van je retour. Wanneer deze is ontvangen, mailen wij jou het gift certificaat. Als een item niet was gemarkeerd als ‘gift’ of niet was verzonden naar jou om later zelf te geven, dan geven wij het geld terug naar de aankoper.

Versturen

Om jouw item(s) terug te sturen, stuur deze naar Bernard van Dierenhof 33, 7425HN, Deventer, Nederland.

Jij bent verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren van je aankoop. Deze kosten kunnen niet worden verhaald op Checo. 

Op sommige plekken kan verzenden langer duren dan andere plekken, houd hier rekening mee.

Als je waardevolle producten verstuurt (over €50), kies dan voor een track&trace verzending of een verzendmethode met garantie.

Wij kunnen niet garanderen dat retours door ons ontvangen worden.